WIADOMOŚCI

Mosley domaga się przeprosin od FOTA
Mosley domaga się przeprosin od FOTA
Max Mosley po dojściu do porozumienia z zespołami FOTA i ogłoszeniu, że nie zamierza ubiegać się o ponowną reelekcję napisał list do przewodniczącego stowarzyszenia zespołów, Luca di Montezemolo domagając się przeprosin za wprowadzanie w błąd mediów oraz nazwanie go dyktatorem, jak również pozostawił sobie otwarte opcje na ponowną kandydaturę na stanowisko prezydenta FIA.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Skoro twoja FOTA celowo wprowadziła w błąd media, pozostawiam swoje otwarte opcje. Przynajmniej do października jestem prezydentem FIA z pełną władzą nad tym urzędem. Ostatecznie to członkowie klubów FIA, nie Ty czy FOTA będą decydować o przyszłym liderze FIA.”

„Wczoraj doszliśmy do porozumienia w Paryżu w związku z ostatnimi trudnościami w Formule 1. Podstawą tego było to, że obaj zaprezentowaliśmy pozytywne i szczere wyjaśnienia mediom.”

„Byłem więc zdziwiony gdy dowiedziałem się, że FOTA na konferencji prasowej stwierdziła, że Pan Boeri [przewodniczący senatu FIA] przejął władzę w Formule 1, coś z czego dobrze sobie zdajesz sprawę, że jest nieprawdą; że już nie rządzę, też nieprawda; i najwyraźniej nie będę miał żadnej roli w FIA po październiku, coś co jest kompletnym nonsensem, chociażby ze względu na status FIA.”

„Co więcej zasugerowałeś mediom, że byłem „dyktatorem”, co jest oskarżeniem, które mocno obraża 26 członków Światowej Rady Sportów Motorowych, którzy dyskutowali i głosowali za wprowadzaniem zasad i procedur w Formule 1 od 1980 roku, nie wspominając o przedstawicielach FIA ze 122 krajów, którzy udzielili demokratycznego poparcia mi i moim kolegom ze Światowej Rady Sportów Motorowych we wszystkim co zrobiliśmy przez ostatnie 18 lat.”

„Jeżeli chcesz, żeby porozumienie, do którego doszliśmy miało jakieś szanse na przetrwanie, Ty i FOTA musicie natychmiast naprawić swoje postępowanie. Musisz sprostować fałszywe oświadczenia i nie rozgłaszać dalej ich. Musisz sam wystosować stosowne sprostowanie i przeprosiny na konferencji prasowej popołudniu.”

„Formuła 1 jest prowadzona w całości przez mocny, 25- osobowy skład bez pomocy mojej, czy jakieś trzeciej strony. Nie ma więc potrzeby, abym angażował się dalej w Formułę 1 jak doszliśmy do porozumienia. Jednocześnie, miałem od dawna plan nie ubiegania się o reelekcję w październiku. Mogłem więc wczoraj potwierdzić Tobie oba te punkty.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

62 KOMENTARZY
avatar
sandacz303

26.06.2009 11:09

0

On nie zmadrzeje ... ;/


avatar
Iwan.

26.06.2009 11:12

0

A myślałem że to koniec politykierstwa, już nie wiem czy to Mosley stroszy piórka czy FOTA koloryzuje, ale wygląda na to że rozłam byłby lepszym rozwiązaniem sporu.


avatar
radosny

26.06.2009 11:13

0

faktycznie matoł:(


avatar
Aragorn

26.06.2009 11:16

0

Jeden powód do tego, żeby ponownie kandydować minął (rozłam) to trzeba wymyślić nowy.


avatar
kumahara

26.06.2009 11:18

0

Czyli poarozumienie Mosleya z FOTA to następna karta w jego politycznej "karierze". Mogła FOTA postawić bezwzględny warunek - natychmiastowa dymisja tetryków i może coś by się zmieniło, a tak gra toczy się dalej - ze szkodą dla F1.


avatar
hipcio

26.06.2009 11:23

0

jeszcze czego..., za co Ty pacanie???? a zreszta kto by go teraz wybral jak by kandydowal???


avatar
kumahara

26.06.2009 11:23

0

1. sandacz303 : w tym wieku to już można tylko głupieć, co usilnie potwierdza Max tetryk.


avatar
masa

26.06.2009 11:33

0

ten dziad jest tak głupi czy o drogę pyta?


avatar
walerus

26.06.2009 11:35

0

hehehehehe - zamurowało mnie....... zółte papiery to dla niego za mało....


avatar
clioo

26.06.2009 11:36

0

Ojej jak sie wkurzył :)ZENADA! W Życiu go nie przeproszą bo i za co!!! Dewiant chce zwalić wszystko na FOTA ! Emerytrka cie wzywa PALANCIE!


avatar
niza

26.06.2009 11:42

0

kempa007, napisz proszę jakie jest źródło tej informacji. Pozdrawiam :)


avatar
kwiatek1

26.06.2009 11:44

0

Nie widzicie co się stało on (Mosley) w środę się specjalnie podłożył żeby teraz pokazać że jednak nie odejdzie i tak będzie on nie odejdzie zobaczycie. Specjalnie popuścił żeby zespoły podpisały cały ten Conkordat do 2012 roku i teraz cała FOTA jest w kropce nic nie mogą zrobic. Wg mnie to tak będzie wyglądać. Szczeże mowiąc to Mosley zrobił całą FOTĘ na szaro bo teraz mówi co innego a w środę mówił jeszcze co innego nieźle sobie to zaplanował. Tak więc nic się nie zmieniło i wszystko jest po staremu. Wg mnie FOTA powinna utworzyć własną serie wyscigową i tyle od razu po tym sezonie albo po 2010 bo już teraz nie mogą bo się zapisałi na sezon 2010 ale w 2011 już mogą.


avatar
skylinedrag

26.06.2009 11:52

0

Czemu Mosley musi się tak mocno denerwować, no czemu? Czemu FOTA jest do niego taka zła :) Przecież on tylko chce reelekcji. Trudno oderwać się od stołka z którym się jest związany od kilku lat. Listkiewicz F1 nigdy nie popuści!


avatar
Porky2

26.06.2009 11:53

0

kolo dziwny jest...


avatar
Orlo

26.06.2009 11:54

0

A tam od razu publiczne przeprosiny, załatwią mu pare dziwek i odświętny strój Adolfa i będą kwita...


avatar
GrzesB

26.06.2009 12:00

0

Niech sobie macha tą szabelką... może przy okazji utnie sobie jęzor ;D


avatar
Kornik

26.06.2009 12:26

0

Skoro FOTA i FIA cały czas sie kłócą to może niech kibice zrobią swoją serie wyścigową. Zarządzać nią bedzie np. Kononowicz, 5 litrowe silniki, minimum 200 milionowy budżet, 15 dostawców opon, tankowanie w trakcie wyścigu bez pit stopu i obowiązkowy KERS który spowalnia bolid przez 6 sekund na okrążeniu. A tak na poważnie to już mam dosyć tego konfliktu. Zamiast koncentrować sie na kierowcach, bolidach i strategiach teraz każdy kibic śledzi jakieś głupie sprzeczki dziadków. A ja myślałem że im człowiek starszy tym mądrzejszy. Czyżby ?


avatar
lukasz1

26.06.2009 12:41

0

Tak sie zastanawiam, czy następca Mosleya będzie od niego mądrzejszy? Bo coś mi sie wydaje że może być jeszcze gorzej.


avatar
grzes12

26.06.2009 12:41

0

Ziarenko niepewności co do ubiegania się o reelekcje zostało zasiane . Niestety słowa Mosleya są warte tyle samo co szczekanie psa bez obrazy dla tego drugiego bo przynajmniej złodziei odstraszy .Szkoda ze stanowisko FOTA w ostatnim dniu rozmów co do jego osoby było zbyt miękkie i nie został odwołany ze stanowiska odrazu Bo dzisiaj jest już po ptokach ... pozdr.


avatar
rsobczuk

26.06.2009 12:50

0

Kornik... czlowiek im starszy tym madrzejszy. Problem w tym, ze tak dzieje sie do pewnego wieku. Potem rola sie odwraca. Tak wlasnie jest w przypadku tych starszych panow.


avatar
Gosu

26.06.2009 13:08

0

Taaak, można się było spodziewać dalszych perturbacji. "Spieprzaj dziadu" albo " Pan jesteś zerem" powinna FOTA zapożyczyć z polskiej sceny politycznej :)


avatar
Gutek

26.06.2009 13:13

0

17. Kornik obowiązkowy KERS który spowalnia bolid przez 6 sekund na okrążeniu. :D


avatar
Peti

26.06.2009 13:20

0

A nie przewidziałem tego ruchu "starego" w dzień pojednania? Tam chodzi o gruby szmal.


avatar
walerus

26.06.2009 13:46

0

niech poprowadzi paradę równości w stroju nazistowskiej prostytutki - tym się stał.....


avatar
Niespokojny

26.06.2009 13:55

0

Co się dziwić?- 'Main Kampf'


avatar
Niespokojny

26.06.2009 14:00

0

Fragment z f1ultra :'List Mosleya został wysłany przed czwartkową konferencją prasową FOTA w Bolonii, gdzie Mosley miał nadzieję usłyszeć przeprosiny - ale nic takiego nie miało miejsca.'


avatar
gerter

26.06.2009 14:12

0

ta, a zato FOTA powinna zostac przeproszona przez Mosleya za wprowadzanie ich w bład przez wiele miesiecy ...


avatar
Niespokojny

26.06.2009 14:17

0

Z f1wm : 'Jak wiemy, nie było wczoraj żadnych przeprosin na konferencji prasowej FOTA w Bolonii, jednak dało się zauważyć próby podkreślenia pojednawczego tonu w odniesieniu do Mosleya...' i 'Luca di Montezemolo powiedział: 'Po miesiącu konfrontacji dziękujemy prezydentowi FIA za jego decyzję o odejściu w październiku i za pracę, którą wykonał'. Czy to wystarczy, aby szef FIA mógł czuć się usatysfakcjonowany?' :-)


avatar
robtusiek

26.06.2009 14:25

0

Myślałem że problemy z Maxiem wrócą dopiero przy wyborach, ale widzę że chłopisko nie ociąga się i już szuka zaczepki:)... Jednak dobrze go prześwietliłem.


avatar
konrad9892

26.06.2009 14:46

0

Staruszek chyba chce osobistych przeprosin z "zadośćuczynieniem" w postaci morze nie koperty a paczuszki z kilkuset tysiącami funcików...


avatar
Smola

26.06.2009 15:26

0

Idiota.


avatar
Dr.Artur

26.06.2009 16:08

0

witam ten czlowiek jest chory psychicznie


avatar
BisxxL

26.06.2009 18:23

0

19 grzes12 masz rację FOTA popełniła błąd pozwalając Mosleyowi zostać na stanowisku prezesa FIA do pazdziernika . W myśl przysłowia >kuj żelazo puki gorące <...


avatar
elin

26.06.2009 19:08

0

Jak dla mnie, to w tym przypadku, racja jest pośrodku. Mosley może trochę za bardzo ujął się urażoną dumą i nie powinien wspominać o możliwości zmiany zdania - w temacie, nie ubiegania się o ponowny wybór na szefa Federacji - skoro, to było jednym z punktów porozumienia zawartego pomiędzy FIA i FOTA. Z drugiej strony, przedstawiciel FOTA ( nie wiem, kto dokładnie to był ) również przesadził w rozmowie z dziennikarzami, rozpowiadając o odsunięciu Maxa od władzy w trybie natychmiastowym - jeśli, nie jest to prawdą. Owszem, w ostatnim czasie Mosley próbował w F1 wprowadzić wiele kontrowersyjnych zmian, które ( prawdopodobnie ) mogły zaszkodzić temu sportowi. Ale, stanowisko prezydenta, początkowo FISA, sprawuje od 1991r., a od 1993r. prezydenta FIA i dzięki niemu zostało w tym sporcie wprowadzonych, także wiele pozytywnych zmian np. dotyczących bezpieczeństwa kierowców. I o tym również powinno się pamiętać, a nie jedynie robić z niego kogoś najgorszego ...


avatar
Aragorn

26.06.2009 20:14

0

34. elin - nie można zaprzeczyć, że Mosley zrobił wiele dobrego dla tego sportu, ale to co teraz wyczynia zaćmiewa nawet największe jego osiągnięcia i najlepsze zmiany jakich dokonał.


avatar
dziarmol@biss

26.06.2009 20:57

0

Postępowanie Mosleya przypomina mi naszego "bolka". :-))


avatar
Marti

26.06.2009 21:18

0

Żenujący Max, szkoda, że nie usunęli go w zeszłym roku a mieli do tego powód :-)


avatar
Konik_mekr

26.06.2009 22:17

0

Aż strach się starzeć...


avatar
reikynn

26.06.2009 22:31

0

Tia. typowe. chce przeprosin, bo jeszcze powie,m że będzie kandydował i go wybiorą. Ręce opadają.


avatar
elin

26.06.2009 22:49

0

35. Aragorn - ale, może właśnie przez wzgląd na to, co dobrego dokonał dla tego sportu, należałoby mu pozwolić, przynajmniej z odrobiną godności odejść ze stanowiska ... Wszyscy wiedzą, że to Mosley jest największym przegranym w sporze FIA - FOTA ( tego nie trzeba dodatkowo podkreślać ), więc skoro wspólnie uzgodniona została oficjalna wersja dla prasy, to można się było tego trzymać ...


avatar
Aragorn

26.06.2009 23:30

0

40. elin - sam sobie zapracował na to, że jest największym przegranym. A co do odejścia z godnością to Mosley sam sobie tą godność odbiera wymyślając coraz to dziwniejsze pomysły na to, aby kandydować ponownie na stanowisko szefa FIA.


avatar
kmicic

27.06.2009 00:03

0

Nie wspomniał, że chce Gdańsk dla siebie i autostradę bezpośrednio z nim łączącą?


avatar
ainak76

27.06.2009 00:13

0

Hymmm, to może ja pierwszy. Szanowny Panie Max Mosley. Przepraszam, że jestem debilem i nie wierzyłem w Pana dobre intencje. Przepraszam, że zdecydowana większość z nas, jest debilami takimi jak ja. Przepraszam, że nie mam Pana portretu na ścianie obok krzyża. Przepraszam, że zasypiając, nie myślę jak stać się takim jak Pan. Przepraszam, że mojemu synkowi nie dałem na imę Max. Przepraszam.


avatar
polek1

27.06.2009 09:11

0

A ja Mosleya porównałbym do polskiego polityka który wszystkim obiecywał cud i wmawiał ze jesteśmy spokojną wyspą ,a dookola szaleje sztorm . Tak !!! cud mamy - w ciągu roku zaczyna wyspę zalewać :(((... elin -a co powiesz na styl w jakim Mosley zwraca się do Markiza ...,bo dla mnie to przypomina łajankę przez rodziców na nie grzecznym dziecku


avatar
elin

27.06.2009 10:20

0

41. Aragorn - masz rację, chociaż jak dla mnie, to bardziej w tym sporcie próbował ( próbuje ) mieszać Bernie niż Max ... I nie sądzę, żeby faktycznie chciał jeszcze raz startować na stanowisko szefa FIA ( na to już chyba nie ma żadnej szansy ) ... Tylko, mi bardziej chodziło o tą konkretną sytuację - domagania się publicznych przeprosin. Była uzgodniona wspólna wersja dla prasy, którą obie strony zgodziły się zaprezentować. Więc, wcale aż tak bardzo nie dziwi, że Mosley chce przeprosin, skoro jakiś nadgorliwiec z FOTA w euforii wygranej przesadził z prezentacją faktów ... 44. polek1 - oficjalny urzędowy, w oryginale z większą ilością zwrotów grzecznościowych.


avatar
Skoczek130

27.06.2009 16:09

0

No i znowu kłótnia, ale tym razem już nie będzie szkodliwa dla przyszłości F1. Na miejscu FOTA dla świętego spokoju, przeprosiłbym Mosleya, gdyż tylko w ten sposób powinien zapaśc spokój. No ale decyzja należy do nich...


avatar
kumahara

27.06.2009 16:50

0

Jasne, niech przeproszą i poproszą o dalsze panowanie najjaśniejszego... śmiech :-)))


avatar
Skoczek130

27.06.2009 20:32

0

@kumahara - z takimi ludźmi, jak Mosley trzeba polubownie. A przecież zwykłe przeprosiny nie zbawią Markiza i paczki.


avatar
Skoczek130

27.06.2009 20:33

0

Inaczej ciężko będzie im się od niego uwolnic.


avatar
kumahara

27.06.2009 23:29

0

48. Skoczek130: Mosley to szczwany lis i doskonale zdaje sobie sprawę, że jeżeli FOTA go przeprosi to on jest oczyszczony, wybielony, jawiący się jako pokrzywdzony bohater tych jakże żenujących przecież z jego winy poczynań. Myślę, że to jest jego następny wybieg w dalszej jego gierce w FIA i przewiduję jeszcze niejeden jego ruch wprawiający nas i opinię kręgów F1 w nerwowy nastrój i zażenowanie...


avatar
grzes12

28.06.2009 11:49

0

45elin Czy uważasz ze Mosleyowi w tym przypadku chodziło tylko i wyłącznie publicznych przeprosin ze strony jak to nazywasz "nadgorliwca z FOTA w euforii wygranej " ? bo ja myślę podobnie jak @ kumahara z postu 50 i zeby się nie powtarzać ciekaw jestem jak się do tego odniesiesz ? Masz rację pisząc ze Max ma swoje sukcesy jako prezydent FIA tylko pytanie czy jaka kolwiek inna osoba nie osiągnelaby ich więcej ?, a ostatnie działana pana M. według mnie to nieudolna próba rozbicia FOTA i za to on już powinien być wywalony ze stanowiska szefa FIA od razu ,ale juz skoro nie został wywalony to powinien zachować resztki honoru i przez jakiś czas w ogóle się nie odzywać Uwarzasz ze Max nie będzie ubiegać się o stanowisko prezydenta FIA , a ja uwierzę wtedy (znając jego przeszłość ) jak juz zastąpi go inna osoba ... W każdym bądz razie zazdroszczę Ci wiary w ludzi (takich jak Max) bo ja tak juz nie potrafię :) pozd.


avatar
elin

28.06.2009 17:19

0

51. grzes12 - nie mam w tej chwili żadnych podstaw, aby sądzić, że Mosleyowi w tym konkretnym przypadku chodziło o coś więcej, niż zwykłe przeprosiny ( jeśli, Ty wiesz o czymś takim, to napisz, bo może jestem w błędzie ... ) Co do prezydentury - uważam, że Mosley nie ma już żadnych szans na ponowny wybór, ponieważ było TO jednym z punktów porozumienia zawartego pomiędzy FIA, a FOTA. W FOTA nie zasiadają naiwniacy mniej inteligentni od Maxa, tylko ludzie, którzy doskonale orientują się we wszystkich możliwych jego gierkach ( zapewniam Cię, że zdecydowanie lepiej niż my ), więc najprawdopodobniej zabezpieczyli się odpowiednim wpisem w umowie przed ewentualną zmianą zdania przez Maxa ... Co do reszty, to już chyba całe moje zdanie ( podkreślam - to jest tylko moja opinia ) w tej sprawie, napisałam w tym i postach powyżej, ale wcale nie upieram się, że to ja mam rację ( może ma ją user @ kumahara ). Kadencja Maxa kończy się bodajże w październiku i wtedy wszystko będzie wiadomo ...


avatar
jawiemwszystko

28.06.2009 21:58

0

Mosley powinien już dawno z tamtąd wylecieć chociażby za to o czym pisze @polek1 czyli za niegrzecznośc w stosunku do mądrzejszego, bo nie da się ukryć ze Markiz (tak w ogóle to nie wiem czemu większość userów, w tym ja ma nawyk pisania Markiz wielka literą, ale pewnie z szacunku dla tego pana :P) jest mądrzejszy. Ale ja bym nie powiedział, że Max ma aż tak małe szanse (pod warunkiem, ze wystartuje). To nie sa wybory demokratyczne, na które zaprosiliby wszyskich kibiców F1, tylko głosowanie jakiśtam delegatów, którzy mogą mieć pewne powiązania towarzysko-biznesowe z Mosleyem. Max jest bez wątpienia gorszym przewodniczącym niż Balestre, ale nie znaczy, że mniej cfanym. Natomiast faktem jest też że znaczną część winy za obecną sytuacje ponosi Bernie. W każdym układzie: wszystko to jest cholernie zagmatwane: kto, z kim, za ile, dlaczego..., a najgorsze jest to, że zarówno FOTA jak i FIA są zbyt silne aby kompletnie przegrać (oczywiście "wolałbym" porażkę FIA) wiec uproszczeń nie będzie...


avatar
grzes12

28.06.2009 22:19

0

52 elin oczywiście ze nie będę " umierał " i sprzeczać się czy Mosley odejdzie czy nie , bo równie dobrze moze odejść chociaż trochę w to wontpię . Ale wczytaj się w ostatni akapit i tam pan M. twardo stwierdza ze jeśli odejdzie to nie dlatego ze podpisał jaoś klauzulę tylko dlatego ze sam się na to zdecyduje i FOTA nic w tej sprawie nie ma do powiedzenia (przykłd ze nie chodziło tylko o przeprosiny ...) a zważywszy na struktury nie demokratyczne w FIA to wszyskiego można się spodziwać....oczywiście to co piszę nie jest powiązane zadną wiedzą z "pierwszej ręki ",oprócz tego co przeczytam w internecie itp....tym bardziej nie mam dostępu do umów ale jeśli ty masz to napisz a ja pochylę przed tobą czoła ...


avatar
grzes12

28.06.2009 22:25

0

53 jawiemwszystko pisząc o demokracji w strukturach FIA twego postu jeszcze nie było


avatar
elin

29.06.2009 00:18

0

54. grzes12 - wygląda na to, że nie " pochylisz przede mną czoła ", ponieważ jak napisałam wyżej ( post 52. ), to są tylko moje przypuszczenia, a nie fakty... Pozdrawiam :-) jak również Panów @ jawiemwszystko i @ polek1 :-)


avatar
grzes12

29.06.2009 12:44

0

56 elin A ja juz byłem gotowy iść do fryzjera i "głowę ogolić "...no ale może kiedyś ... pozdrawiam :)


avatar
orinocoPL

01.07.2009 20:21

0

Beszczelnosc ludzka nie zna granic...


avatar
Fiorentini

04.07.2009 16:45

0

Mosley niech lepiej idzie do domu!!!


avatar
aees

02.03.2010 16:09

0

ale brzydki!


avatar
Lewy_89

02.03.2010 18:14

0

raczej przeciętny jeśli chodzi o wygląd. Choć połączenie szarego i tego drugiego koloru (turkusowy ? ) jest prześwietne... ;]


avatar
pjc

02.03.2010 20:31

0

Galeria wspaniala


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu